poniedziałek, 5 grudnia 2011

Kokosanki jak marzenie



Uwielbiam wszystko, co kokosowe, a za kokosanki dałabym się pociąć. Próbowałam różnych przepisów na ciasteczka kokosowe, ale dopiero te usatysfakcjonowały moje podniebienie. I znajomych, którzy wraz ze mną opróżnili wielką miskę tychże. Mocno się zdziwili, jak im powiedziałam, że to dietetyczne cudo.

Wiórki kokosowe mają IG 35 (wg tabelki IG Montingaca kokos ma taka wartość, więc przyjmuję, że identyczną mają wiórki), więc można je łączyć z tłuszczami. Ze względu na obecność jajek ciasteczka można spożywać z powodzeniem jako deser do posiłków tłuszczowych.


Składniki
2 szklanki okary (to "resztki" soi, które zostają po przygotowaniu mleka sojowego - o produkcji mleka napiszę niebawem)
2 szklanki otrąb owsianych - zmielonych w młynku do kawy
100 g wiórków kokosowych
2 łyżeczki proszku od pieczenia
2 jajka
6 kopiastych łyżek fruktozy

Wszystkie składniki należy wymieszać. Ciasto ma być dosyć gęste, ale jeśli produkty się nie będą sklejać można dodać kilka łyżek wody.

Następnie moczymy dłonie i toczymy kuleczki, które warto jeszcze przeturlać po samych wiórkach kokosowych. Wszystko układamy na papierze do pieczenia lub jak ja - na silikonowej macie i siup do piekarnika.

Pieczemy ok. 30-40 minut w 180 stopniach.

12 komentarzy:

  1. Coraz bardziej mi sie u ciebie podoba ♥
    Zdjecia fajne i apetyczne, a opis to profesjonalizm
    Musze wiec zrobic i nie ma innej opcji haha
    Dam znac jak mi smakowaly ....juz wkrotce

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, dzięki za miłe słowa, ale jak wiesz, dopiero raczkuję na blogu. Co do kokosanek, to polecam gorąco. Czekam na wieści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale Ci zazdroszczę, chętnie bym je wszamała :) Mam nadzieję, że będą Ci smakować :*

    OdpowiedzUsuń
  4. o kurcze, niebo w gebie !!!! dawno nie jadlam czegos tak wspanialego, lekkiego i z wiorek kokosowych . Sila rzeczy kolacja tluszczowa, bo musialam sprobowac i dobrze, ze mialam malo okary, bo ciezko sie zatrzymac haha
    zrobilam zdjecia moich.Nie sa takie ladne jak twoje, ale jak chcesz moga ci posluzyc

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, że Ci smakowały!!!
    Ja będę piekła je jutro lub pojutrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mleko zrobione, mam wiec okare i nie trudno sie domyslec, ze robie znowu twoje najwspanialsze kokosanki -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, u mnie soja się moczy, więc jutro też będą kokosanki ;-)
      I zrobię jogurt! Trzymaj kciuki :*

      Usuń
  7. Ja wczoraj wyczytałam że fruktozy nie mozna łączyć z tłuszczami... i podobno wtedy trzeba ją zastąpić słodzikami??? w książce mojej "Schudnij z Montignackiem" nie ma nic takiego i u Ciebie widzże że tez łączysz a wiec??? jak to jest???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na polskich forach internetowych poświęconych MM często można spotkać informacje o tym, że nie wolno łączyć fruktozy z tłuszczami, co jest już nadinterpretacją Metody. Śmiało wg Montignaca możesz łączyć fruktozę z jajkami i innymi tłuszczami. Odnośnie do fruktozy problem jest jednak inny - poczytaj w internecie o tym, jak wpływa ona na chudnięcie/tycie. Okazuje się, że mimo niskiego IG jest fatalna i lepiej omijać ją szerokim łukiem. Ja od jakiegos czasu w ogóle nie uzywam fruktozy, zastępuję ją syropem z agawy. Słodzików nie używam, bo to syntetyczne dziadostwo ;-)

      Usuń
    2. IG fruktozy wyraznie wskazuje , ze mozna ja na MM laczyc z tluszczami. IG <35..
      Fruktoza krystaliczna (IG 20) , syropu z agawy (IG 15) -to tez fruktoza . Fruktoza znajduje sie rowniez w miodzie , owocach i warzywach . Dla fruktozy krystalicznej wazne jest oby byla pozyskiwana z buraka cukrowego. Jest to w Europie najpopularniejsza fruktoza . Ta ktora trzeba omijac jest pozyskiwana z kukurydzy . Jest rzadko sprowadzana do Europy. Jej IG moze nawet osiagnac IG 85 , a wiec wiecej jak cukier . Poza tym na MM wazna jest ilosc . Max dzienna dawka do 50 g . Jest to calkowita ilosc spozywanej fruktozy w ciagu dnia . Nie jest prosto zachowac zdrowy rozsadek. 2-3 jablka to ponad 50 g fruktozy , lyzka fruktozy to 10 g itd
      Kokosanki zawieraja wiec 2 dniowa porcje fruktozy . Naszczescie jest ich duzo, wiec nie opcji zjesc na raz ..chociaz sa tak przepyszne

      Usuń